Klubvært update #14

Relok Video Billede
COVID-19 - Obligatorisk bookingsystem genindført
Grundet de ændrede forsamlingsrestriktioner har bestyrelsen set sig nødsaget til at genindføre bookingsystemet. Som sidst er der ubegrænsede antal bookinger af tretimers intervaller.

Da det kun påbydes at decideret aflyse sociale aktiviteter, vil der fortsat være juniortræning i klubben mandage 16-19, onsdage 18-20, torsdage 17-19, men forældre vil desværre ikke få mulighed for at være tilstede i klubben. Der vil være præbooket tider til disse hold, og trænere og deltagere skal derfor ikke selv booke. I disse tidsrum, og især forinden, vil der derfor selvsagt være færre ledige tider at booke for andre medlemmer.

Instruktører og andre der ønsker at bruge klubben i forbindelse med frivilligt arbejde skal kontakte klubværten i god tid, så denne kan booke tider for dem. Husk her at oplyse tidsrum og antal personer, og om mødelokalet eventuelt også skal bookes.

Videre er al gæsteklatring indstillet.

Pt. gør følgende retningslinjer sig gældende i relation til COVID-19:
  • Book tid på forhånd
  • Vask hænder/sprit af ved ankomst
  • Hold afstand
  • Sprit hænder af efter hvert forsøg på væggen
  • Sprit autobelay og andet træningsudstyr af efter brug
LINK TIL BOOKINGSYSTEM
VEJLEDNING TIL BOOKINGSYSTEM
Begrænsede adgangsveje
Den kommende lange tid vil adgangsvejene til klubben være begrænsede - især fra 7 til 15, og primært for bilister. Unødig indkørsel til klubben er forbudt, og ved ærindekørsel skal MT Højgaards byggeledelse kontaktes inden indkørsel (22700349).

Kør venligst god stil og overhold disse regler, da vi får mest ud af at være på god fod med vore midlertidige naboer.

Anbefalede parkeringsområder og fodstier er angivet nedenfor.
Opdatering vedrørende relokationen
Relokationsudvalget er nu stort set færdige med, i samarbejde med klatrevægsproducenten City Walls, at designe væggenes udtryk i de nye faciliteter. Processen har været utrolig lang og spændende, og udvalget har undervejs fået uvurderlige input fra varierende og repræsentative mængder af klubbens flittigste og mest engagerede medlemmer.

For bedst muligt at kunne formidle designet har udvalget produceret tre plakater der nu er ophængt i klubben, og ydermere lavet nedenstående videotur gennem den nye facilitet. Videre er det fortsat muligt at tilgå City Walls visualisering af deres oprindelige bud (klik her).

Den nye facilitet for klubben forventes at stå færdig til indflytning i slutningen af 2021.

Husk også at checke Facebooksiden for det nye Sport- og Kulturcampus, hvilket vi i forbindelse med relokationen bliver en del af.  
HISTORIK FOR RELOKATIONEN
HVEM ER CITY WALL?
Midtbyboulder genåbning X Pool Party
Så blev midtbyboulderen genåbnet på bedste vis med en klassisk totalboulder-konkurrence arrangeret af både Aarhus Klatreklub og Aarhus Boulders, der fremadrettet har givet hinanden håndslag på at være fælles om driften af boulderen (rutebyg mm.).
 
Tak for talstærkt fremmøde, til de mange frivillige der hjalp, og til vore sponsorer (Spejder Sport, Gubbies, Nature Climbing) og for et glimrende samarbejde med Nynne fra Aarhus Boulders.
Stort tillykke til Freddy og Maria!

Problemerne vil blive fjernet i løbet af efteråret, men indtil da er det muligt at klatre dernede.

Vi er allerede nu i dialog med den nærmeste nabo Folkestedet om, hvordan vi den kommende sæson kan samarbejde, og således få nøgleadgang til blandt andet opholdsrum og toiletfaciliteter. 
Lead cup - aflysning 14/11-2020
Grundet COVID-19 aflyses den annoncerede Lead cup, der ellers skulle have foregået 14/11-2020. Således aflyses den planlagte juniorworkshop dagen efter også.

Vægudvalget har dog fortsat planer om at afholde to rutebyggerworkshops henover efteråret - een i forhold til rutebyg, og een målrettet Pool Party.
Nyt bogføringssystem - hurtigere refusion
Langt om længe har vi med hjælp fra firmaet Zignifikant, fået hul igennem til et langt mere smidigt bogførings- og refusionssystem end det vi i dag kender. For medlemmer betyder dette, at de nu fra dag til dag får deres udlæg tilbage via Mobilepay.

I forbindelse hermed er betingelserne for refusion blevet gået efter i sømmene af vores samarbejdspartner, og reglerne herfor er både præciseret og skærpet.

Gør derfor jer selv og klubværten den store tjeneste at læse op på reglerne inden I foretager jeres næste udlæg.
INFO OM REFUSION
Ny frivillighedsansvarlig i bestyrelsen
Efter at have lagt en stor indsats i bestyrelsen som tovholder på renoveringen af midtbyboulderen og salg af merchandisetøj, har Niels Flade valgt at udtræde.

Bestyrelsen beklager denne beslutning, men glæder sig over Niels´ store arbejdsindsats, hvilken de gerne vil takke ham for.

Bestyrelsen har valgt at supplere med Mathis Rasmussen, så holdet nu består af: Asger Eller (formand), Jens Salling (kasserer), Mathis Rasmussen (frivillighedsansvarlig) og Jakob Larsen (menigt medlem).

Der er fortsat een ledig plads i bestyrelsen, og flere medlemmer har allerede tilkendegivet deres interesse. Skulle du selv have interesse i at blive medlem af bestyrelsen, eller høre mere om dennes arbejde skal du være velkommen til at kontakte denne eller klubværten.  

Stort tak til Niels og varmt velkommen til Mathis.
MERE INFO OM BESTYRELSEN
Nye madrascovers i grotten

De hårdt prøvede madrasser i bouldergrotten har nu fået nye covers, og kan forhåbentlig holde frem til relokationen af klubben i slutningen af 2021.

De gamle covers ligger i skuret, og kan købes for 250 kr. stykket efter "først til mølle"-princippet (mobilepay: 76017).

De måler ca. 30cm x 200cm x 500-600cm, og er med lynlås på tre af siderne.   
Autobelays - status
Efter montering af de nye autobelays oplever vi uregelmæssigheder blandt andet i forhold til deres evne til at spole rebet op/af.
Leverandøren Gubbies er på sagen, og arbejder på at løse problemerne som de opstår. Pt. er alle tre enheder dog desværre ude af drift.
Husk i forbindelse med autobelay klatring ALTID at:
  • Klippe jer ind i karabinen i arbejdslykken
  • Sikre jer at rebet altid er stramt når I klatrer op
  • Klatre indenfor de røde streger på væggene

Lys

Der er nu opsat nye lyskilder ved træningsområdet/traversvæggen, hvilke tændes på kontakten ved kontoret.

Klubbens grundbelysning tændes fortsat indenfor hoveddøren til venstre.

Klubvært ferie
Klubværten tager sig en forsinket sommerferie i forbindelse med sit nylige huskøb i perioden 15/10 - 5/11.
I den forbindelse vil klubbens administrative aktiviteter være på et minimum.